5 september

14 september 2014 - Beli Potok, Servië

5 september We rijden naar Soko Banjo! Gezellig dorpje! Was hier net markt! Geven weer een arm zwerfhondje dat op de koude vloer lag te beven te eten. Grita geeft haar trui, want deze vriend bibberde van de kou! Het was ook koud! Gaan naar 2dehandswinkel wat 'nieuwe spullen' halen en willen verder rijden! Ik zie in de verte tussen de rotsige bergen een soort fort tussen een prachtig landschap! We kunnen niet anders dan terug rijden en het te zoeken! De weg naar ginds is niet makkelijk te vinden, maar na 5X vragen weet 1 man waarover we het hebben. Hij geeft ons wat raad waarmee we toch al een beginspoor hebben! De rest was zoeken! Het was een prachtige trail! Over een berg en dan passeerden we een bar die half in de rots lag, daar moesten we door en vanaf dan altijd de rivier volgen. Na lang wandelen waren we er ineens! Wauw machtig uitzicht! Mooie ruine ook! ( Soco Grad) Er was 1 ondergronds gang onder het fort! Was leuk! Op de terugweg vinden we nog een mooi paadje die langs de rivier en tussen de canyon liep! Hebben die gevolgd tot we niet meer verder konden! Weer een geslaagd avontuur! We koken op de parking in het dorp en rijden dan richting Bor! Het weer is zoooslecht! We rijden in de wolken, we zien niks meer! Alles is een grote witte massa! We zien het landschap niet meer en nog maar amper de weg! We stoppen dan maar en gaan hier ergens in een veld slapen!

1. Juliette van dijck:
    14 september 2014