3 november

8 november 2014 - Alba Iulia, Roemenië

3 november We rijden naar de grot Vartop, maar deze was gesloten ! We konden er ook niet in geraken, want de poort was helemaal dicht. En er stond een bordje bij dat je een boete moet betalen van 6000 lei (1.350€) als je het toch probeert. Dusja maar braafjes terug gewandeld. Teleurgesteld, want als iets zo streng is moet het vast de moeite waard zijn! De opening vd grot was gigantisch! Vinden nog een mooi plekje Coiba Mica: een rivier met een watervalletje dat verbonden is met een watergrot. Dan rijden we verder naar een gat dat elk jaar groter word door erosie. Was de moeite! Je liep stijl door de bossen omhoog tot de berg stopte en dan over de helling pats een mega gat in het landschap. Was indrukwekkend! We rijden verder en eten snel in een dorpje. We zetten onze tafel en stoeletjes buiten, want het zonnetje schijnt lekker. Dan komt er een oude bompa kijken. Hij zegt vanalles int Roemeens, maarja daar verstaan we bijna niets van. Hij wil in 1 van onze stoelen gaan zitten. Hij heeft een wandelstok. Happy gromt naar hem, want zij vertrouwd de oude man niet. De bompa wil met zijn stok naar Happy slaan! Ik kan hem nog juist tegen houden! Ja nu heeft hij er helemaal gelegen bij Happy want ze blijft grommen! Griet kookt verder ons eten in de camper en wanneer ik ook wil binnen gaan doet hij een teken naar mij of hij zijn piemel in mij mag steken! BAH vetzak! Denkt waarschijnlijk dat wij hoeren zijn. Hebben gezien dat sommige hoertjes ook zon auto hebben als de onze met geblindeerde ruiten vanachter! Ik doe teken dat hij moet ophoepelen. Dan is hij weg, de pervert! Hij kan maar amper wandelen, maar voor zoiets is hij nog wel in staat! Mannen zijn toch zo gruwelig he! Sorry voor de mannen die dit lezen! Dit is maar een moment hoor (-:! We eten dan snel onze lunch en even later komt hij er weer aan. Ik ga de auto in, want ik wil mijn eetlust niet laten bederven. Hij zegt iets tegen Griet, die blijft buiten eten. Hij wil dan in de auto komen zien. Griet zegt ook nog eens dat hij moet ophoepelen en doet de deur snel dicht, voordat hij eraan komt! Hij brabbelt wat en gaat toch verder! We ruimen snel op en zijn hier weg! We rijden naar sighestil, een klein dorpje van Apuseni. Telkens we in kleine dorpjes rijden kijkt iedereen ons nogal aan, precies of ze hebben nog nooit een ander mens gezien! We wandelen door de prachtige eenzame vallei. Het is hier zo mooi en rustig, dus blijven hier slapen! En ik maak nog een kampvuurtje! Ik gooi ons beetje vuilnis erop om het sneller aan te krijgen en was vergeten dat er nog een aansteker in zat! Dus mijn wimpers, haren en wenkbrauw zijn verbrand en ik ruik helemaal aangebrand! Oeps! Ohja in de verlaten grot van gisteren ben ik geprikt door een plant en mijn hand voelt er nu nog steeds lam van! DAN, Happy hoort twee maal iets in het bos en begint te grommen. We horen dan ook wat ritselen, dus we gaan maar snel de auto in! Slaapwel!!!

1. Juliette van dijck:
    8 november 2014
    ja ik denk ook dat je moet opletten voor sommige mannen !!!