5 november

8 november 2014 - Anina, Roemenië

5 november Rijden rijden rijden uren rijden tot Anina waar de prachtige Bigar waterval ligt!! Er was nog een bron en een grotje onderweg waar we eerst zijn heen geklommen. Het lag aan de overkant van een snelstromende rivier dus moesten deze eerst over geraken. Gelukkig lagen er wat rotsten en stenen waardoor we droog aan de overkant geraakten! De grot ging niet diep, maar de waterval was mooi! Dan rijden we tot de Bigar waterval! Wauw heel speciaal! Jammer van de herfst, want de waterval ligt tussen murenhoge rotsen waar nu de zon niet meer geraakt. Het was ondanks dat wel ongelooflijk mooi! Amai in de zomer moet dit pas echt magisch zijn. Als de zon erop schijnt lijkt de waterval licht af te geven! Wat nu zelfs zonder zon ookal een beetje lukte! Echt heeel mooi! We wandelen nog naar een bron en een grotje en klimmen dan een mega stijle berg op. Het begin leek op een weg dat ergens heen leek te gaan, maar dan kwamen er losse rotsblokken en nog ergere obstakels. Bovenaan was wel een mooi zicht overheen alle rotsen, maar dit was duidelijk geen pad. Naar beneden gaan was bijna hetzelfde als van een schuifaf glijden! De stenen rolden mee naar beneden! De hondjes hadden er precies minder last mee! Dan gaan we richting Caransebes waar we de tunnel iubrilii gaan zoeken morgen! Het zou ergens liggen bij Caransebes, dus rijden we daar al heen en morgen zoeken we wel verder, want het is al donker als we er aankomen! We parkeren tussen de treinsporen. Beetje enge lugubere plaats weer die Grita uitkiest, maarja hier kunnen we morgenvroeg int vervallen station eens vragen of ze er iets meer van weten! We slapen hier precies opt perron, want de treinen rijden rond ons. Dat word me weer een nachtje!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Juliette van dijck:
    8 november 2014
    misschien krijg je nog volk die denken dat je taxi bent !!!