6 november

8 november 2014 - Hateg, Roemenië

6 november Grita heeft slecht geslapen want van elke trein die naast ons reed werd ze wakker! Ik heb er niets van gemerkt! Ik slaap net veel beter met geluid! Vandaag 21graden, Ole vitamine D!!! Bloed zweet en tranen kost het ons om de tunnel der liefde te vinden! Niemand (aan wie we het vragen) kent het! We sliepen naast het treinspoor, maar deze sporen waren het duidelijk niet. Ook in het station van Caransebes kunnen ze ons niet verder helpen! Al wat ik weet is dat het een verlaten treinspoor is met een tunnel van bomen (tunelul iubrilii)! DE bekendste tunnel der liefde staat in Ukraine, waar ik al lang van droom om die te bezoeken (met Grita). Maar nu vond ik op internet een soortgelijke in Roemenie!!! Die wil ik zien!!!! De zomer of lente of heel het begin vd herfst is eigenlijk de beste tijd om het te zien, want dan zijn de bomen nog rijkelijk gevuld met blaadjes! Maarja speelt geen rol, we willen het toch zien en we moeten en zullen het vinden! Ik weet dat het in de Caras Severin regio ligt, ergens dichtbij Caransebes, we rijden rond en kijken op elk treinspoor! We doorkruisen hoge struikgewassen en velden, maar niks te vinden! Maar dan krijg ik eindelijk de exacte locatie: Oreja! Yes! Een meisje in het tankstation wist het liggen! Het ligt gewoon in een godverlaten dorpje en volgens mij kijkt er zelden iemand naar deze sprookjesplek! Het was echt heel mooi! We wandelen heel deze treinsporen af. Wauw in de zomer moet dit supermooi zijn, want het effect was nu al geweldig!!! We besteden onze hele dag hier en rijden dan al richting Hateg en zoeken een plekje onderweg om te slapen!

1. Juliette van dijck:
    8 november 2014
    geluk moet je zoeken !!!als je lang genoeg zoekt ; vind je het !!!