2 september

3 september 2014 - Nis, Servië

2 september! We worden wakker en de boeren zijn naast ons al op het veld aant werken! Hij komt praten met ons en wil ons een koffie aanbieden in zijn huis! Keilief! We rijden naar Devils town en dat was kleiner als verwacht of als het leek op de foto die ik er van had gezien! Wel mooi! Allemaal pieken van verhard zand, natuurlijk gevormd. Dan rijden we naar Prokuplje en Nis, de steden. Hier moeten we een heel lijstje regelen: de auto moet op groot onderhoud (= al lang overtijd), dierenwinkel+dierenarts, wassalon. Het is abnormaal hoeveel dode dieren we zien liggen op de weg! We leggen ze meestal aan de kant! Honden, vossen en katten !
In prokuplje gaan we iets drinken en wat rondhuppelen door de winkeltjes! Als we in de winkel zeggen dat we geen plastic zak hoeven, denken ze dat we Aliens zijn. Het is niet om aan te zien hoeveel plastic ze hier gebruiken! Als we uitleggen waarom, dan vinden ze het ineens heel goed! Bij de fruitstandjes op straat ist nog grappiger. Als we de plastic zak teruggeven, moeten we de groentjes of fruit niet meer betalen!
Rijden dan naar Nis en zoeken het infocenter! Nergens te bespeuren. We zien een bordje hostel, dus daar eens vragen! De man van de hostel bood ons een appartement aan waar onze hondjes ook mee binnen mochten! Ja dat slaan we niet af natuurlijk! De honden hebben zelfs hun eigen megakamer! Wijzelf ook! En een Badkamer + living! En we kunnen onze was doen! We verkennen de buurt wat en babbelen wat met de man. Zelfs in de stad hier voel ik me op mijn gemak! Je kan hier snachts gerust met de hondjes door de straten gaan wandelen!

1. Lindsay:
    4 september 2014
    Als ik jullie verhalen hier lees, stel ik het mij levendig voor! Het zal wel niet altijd rozegeur en maneschijn zijn, MAAR toch weer heel wat ervaringen om jaloers op te zijn!!
    xxxxxxxx maal 1.000
  2. Juliette van dijck:
    4 september 2014
    heb jullie hostel gezien ! het is echt mega groot ! en mooi ! daar kan je uw batterijen weer opladen voor de volgende trip ! nog even volhouden in de fiat ! de oplossing is zal er wel komen !!!!!