4 oktober

13 oktober 2014 - Borsa, Roemenië

4 oktober Pfffff weer koud en regen. Dat wil zeggen: take it easy day! Kris is terug thuis en babbelen even met hem over zijn ervaringen met Roemenie! Hij wil nooit of nooit nog terug naar Belgie! Ik begrijp hem volledig!
We wandelen eens naar Borsa centrum. Niet zoveel te zien hier. We kopen dan maar ons eten voor onze bergtrek morgen in de supermarkt. Ik wacht buiten met Happy en praat nog met een zigeunerkindje dat telkens weg word gejaagd van de winkel ocharme. Ze is heel lief! Dan wandelen we weer terug. Lenuza komt babbelen met ons en als ze ons eten ziet zegt ze (Ze heeft 2 jaar bij Kris in Belgie gewoond) ja ik kook soms ook zoals jullie. Ik heb zelfs nu slasoep gemaakt zegt ze, typisch belgische soep. Ze vraagt of we graag willen mee eten! Het is ijskoud dus soep zou nu wel goed doen! Even later brengt ze ons onze soep! Het ziet er helemaal geen belgische slasoep uit(-:! Het was niet binnen te krijgen! Zon zure smaak! We wassen alles mooi af en brengen het terug binnen in haar huis. Kris heeft zijn kostuum aan en vertrekt weer op restaurant met toeristen! Lenuza vraagt ons binnen en we babbelen nog tot middernacht met haar! Haar dochter kan niet lopen en is haar grootste zorg! De operatie kost 60.000€! Het is erg om aan te zien, want het is een heel verstandig meisje!!! Ze maakt tekeningen om haar zorgen te vergeten. We mogen haar tekeningen zien, ze zijn echt mooi! Ze heeft3 kinderen en ze zijn enorm lief voor elkaar! Het is een heel gezellige avond. Hebben veele fotoboeken bekeken! We kennen hun hele liefdesverhaal. Maar dat is prive natuurlijk! Sorry(-;

1. Juliette van dijck:
    13 oktober 2014
    ja iedereen heeft niet het geluk om alles te doen ! zoals : zien , horen ,lopen en springen!!!!