29 oktober

8 november 2014 - Brasov, Roemenië

29 oktober Diana komt onze kamer binnen met heel goed nieuws!!! Ze had onze poes op een red-een-dier site gezet en een jongen heeft geantwoord dat hij ons poesje graag zou hebben! Hij komt ze vandaag al halen!!! Joepie!!!! Ons poesje krijgt een thuis!!!! Het was ook niet te doen. Deze ene poes is erger en 10keer meer werk dan onze 3 honden samen! We deden niet anders dan poetsen! Rollen wc papier hebben we versleten! De poes kwam goed overeen met onze hondjes. Madam poes had wel de 1ste nacht in de hostel in mijn bed geplast EN gekakt, dus ik betaal 13€ om elke nacht op de matras te slapen! Alles voor de beestjes he /-:! Al mijn kleren zijn ook verpest: De kat heeft erop gekakt, Ursi heeft erop gekotst etc... Diana heeft compassie met mij en ze zegt dat ik wel goedkoper een wasmachine mag doen! Das lief! Griet gaat wandelen met de hondjes en ondertussen komt diana naar de kamer om me te helpen met de poes nog eens te wassen, zodat ze proper en zonder vlooien naar haar nieuwe eigenaar kan! Ze zag er zogoed uit! Diana doet het met veel plezier! De zusjes doen zoveel voor ons! Vandaag gaan we ook met Ursi naar de dierenarts om zijn papieren te regelen. Diana heeft ons een adres gegeven van een goede dierenarts waar zij ook altijd heen gaan! We hebben de school ff afgezegd voor de hondjes! De dierenarts heeft een chip gestoken en vaccinaties gegeven, maar voor een Europees paspoort te kunnen bemachtigen moet je eerst een roemeens paspoort hebben voor de hond. We hebben een roemeens adres nodig plus identiteitskaart! Ohne!!! Dat zijn nu eenmaal de regels in Roemenie! Pfff Hij zegt dat we morgen met Diana moeten komen en het op haar naam zullen zetten en het zo wel geregeld krijgen. Hij wil ons ook echt helpen! We vragen het aan Diana en ze wilt dat zeker doen! Ik zei het al de zusjes doen alles om dieren te helpen! Erna gaan we wandelen en ontdekken we weer een mooi bos! Kleintje wandelt mega traag. Ursi niet die rent heel het bos af met Happy. Dat zijn goeie maatjes geworden al! Dan gaan we snel naar de hostel, want de jongen vd poes kan elk moment afkomen! De jongen was heel symphatiek en we hebben een goed gevoel bij hem. Diana is er ook gerust in! We wisselen onze facebooks uit, zodat we contact kunnen blijven houden! Nemen afscheid van ons lieve poesje !!! Haar nieuwe naam is click(-: We zullen haar missen, maar zijn heel blij! We babbelen nog de ganse avond met Diana over haar liefdesverhaal en luisteren nog naar Balkan muziek. Er waren nog 2 vegetarische meisjes hier, die soep hadden gekocht in een pakje! Als je het pakje zag zou je denken dat het preisoep ofzo was. Terwijl de meisjes hun soep aten leest Diana het pakje en zegt: Waren jullie geen vegetariers, want deze soep is 'de maag van de koe'! De meisjes werden ineens heel bleek en even later zijn ze vertrokken. Ze zijn op restaurant gegaan. We gaan weer veel te laat slapen, want hebben tot half2 snachts gebabbeld! We kruipen er dan eindelijk in! Diana zegt sorry dat ze geld moet vragen aan ons dat we hier slapen, maar dat het haar job is! Das Keilief!!! Slaapwel!

1. Juliette van dijck:
    8 november 2014
    een goede nachtrust is wel belangrijk voor de volgende dag !!