26 september

27 september 2014 - Miskolc, Hongarije

26 september Opgestaan met verschillende dierengeluiden in Bukk Nationaal park! Dan terug naar Eger gereden om internet te zoeken! Hier stond een speciale torenklok die wel de moeite was! Hebben de zwerver een doosje pralinekes cadeau gegeven en zijn dan verder gereden naar Lillafured. Onderweg zien we een grote rots waar precies een grot in ligt! Hier stoppen we natuurlijk om er het fijne van te weten! De grot was afgemaakt met omheiningen! Ja dan willen we het zeker zien! We klimmen over de rivier die er ook nog eens tussen ligt en zien dat de poort een kleine opening heeft waar we met wat wringen wel ingeraken! Maar 2 vissers in de rivier houden ons in het oog! We wandelen dan eens rond de omheining en hopen dat ze sebiet weg zijn! Als we verder wandelen zien we ineens dat de grot bij een vervallen kasteel behoord! Nog beter!!! We volgen de volledige omheining die ook bossen afbakende! Ergens kunnen we misschien wel binnensluipen! Dan ineens zitten we op de heuvelberg tussen de wijnvelden en overzien we alles. Echt een prachtig landschap! Ineens zien we de achterkant van het kasteel terug! Een vos loopt hier ook te jagen! Wauw, weer een vos van dichtbij! We gaan via de velden naar het kasteel en vinden een plek waar we onder de draad kunnen kruipen! Yes!!! Binnen zijn we niet geraakt, want elke deur was vergrendeld en inbreken willen we nu ook weer niet doen! We kunnen wel door alle ramen zien! We wandelen verder naar de grotopening, maar dat was een teleurstelling, het gat was dicht! We kruipen dan maar snel tussen de poort en springen weer over de rivier en gaan verder! We rijden verder naar de waterval in Lillafured! Het is een mooie waterval waarachter je door kunt lopen! De waterval ligt naast een groot kasteel, wat nu een hotel is. Onder het kasteel ligt een grot! Die is jammer genoeg gesloten nu, dus doen we morgen! We wandelen nog wat in de prachtige tuinen van het kasteel/hotel en moeten dan vluchten voor de regen! We eten gezellig in onze camper en rijden ergens een slaapplekje vinden. Dat is wel terug gemakkelijk nu, met alleen Happy kunnen we overal gaan staan!

1. Juliette van dijck:
    29 september 2014
    PARKEREN met ne camper , dat mag bijna overal ! maar ni KAMPEREN dat is uw STOELTJES BUITEN ZETTEN !!!! onthou dat maar goed !!!!!!