25 september

27 september 2014 - Noszvaj, Hongarije

25 september Het is om te bevriezen , is geen motivatie om op te staan! Nu hebben we onze camper en strandstoelekes en nu ist weer te koud om buiten te zitten! We wandelen naar de tvtoren in Kekesteto, hier staat een kijktoren en is eveneens ook het hoogste punt van Hongarije 1014m. Het was een beetje te bewolkt voor een helder uitzicht, maar Hongarije is redelijk plat dus je kan heel ver kijken! We rijden dan door naar Nosvaj. Onderweg zien we een vos in de wei! Mooi! Hij was niet bang als hij ons zag! Nosvaj is 'bekend' om zijn wijn/ wijnkelders. Hier wordt nog op traditionele wijze wijn gemaakt! Het is omringd door druiven en druiven tot zo ver je kunt zien. Dit minidorpje lag er middenin! Elk huisje had zijn eigen wijnkelderhuis/grotje onder de grond. Het dak was begroeid met gras. Echt heel charmant! We vinden het zo leuk om te zien dat we zo graag eens binnen willen kijken! We zien een koppel juist bij een vd huisjes staan die bezig zijn in hun kelder en Grita gaat vragen of we geen fles wijn kunnen kopen! Goeie zet! We mogen mee binnen in de kelder! Woehoew plan gelukt! De grot is verlicht met kaarsen! Mystiek sfeertje! De gangen liggen vol wijnvaten en de man laat ons 3 verschillende wijnen proeven rechtstreeks uit het vat! Hij heeft een speciale glazen buis met een heel speciale vorm, waarmee hij de wijn uit het vat zuigt en zo in ons glas giet! Toegegeven, het was niet de beste wijn ooit, maar we kopen voor hun vriendelijkheid elk een flesje van 1,5L (2€ is geen geld he)! Hij giet de wijn op dezelfde wijze als in ons glas ook in onze flessen! Heel vriendelijke mensen! We bedanken ze voor hun gastvrijheid en de 'lekkere' wijn! Rijden dan door naar Nationaal Park Bukk! Stoppen in het park, maken nog een wandeling. We maken lekker eten en het is ijskoud, maar we eten toch buiten!!! Ons zelfgemaakt eten is zo lekker, dat wij nooit op restaurant geraken (-:! Kruipen dan in onze camper. Als het donker is horen we vele dierengeluiden, want slapen middenin het bos! Echt Leuk!

1. Juliette van dijck:
    29 september 2014
    vind ik ook , wat je zelf kookt is het lekkerste !