27 september

29 september 2014 - Miskolc, Hongarije

27 september Naar de Anna...grot geweest, deze grot ligt onder het kasteel (nu hotel). Het is gevormd door de rivier, lang geleden, die erdoor stroomde. Deze is bijzonder voor zijn rotsformaties en niet zozeer voor zijn omvang of diepte. We waren net te laat voor de rondleiding. We wandelen wat rond, want binnen een uur is er weer een rondwandeling. We klauteren wat op de rotsen, je weet nooit dat je toevallig weer een verlaten grot tegenkomt he(-:. Pech geen grot, maar wel een speciale salamander die je maar zelden tegenkomt gezien. Wat een geluk! Zwart met gele stippen, echt chic! Dan wandelen we terug naar de grot! Pffff teveel mensen voor deze kleine ruimtes, het waren supersmalle gangen en je zat een beetje op elkaar gepropt. Als ik de adem van de buurman al in mijn nek kan voelen, dan is het erg! Daar hou ik echt niet van! De 'gids' sprak alleen maar hongaars dus we verstonden ook al niks van wat ze vertelde, met als gevolg dat we een beetje verveeld geraakten. We gingen dan zelf al maar wat verder op ontdekking! De gids liet ons doen. Het was wel de moeite! Je kon je precies echt inbeelden dat je een vis was die hier ooit gezwommen had. Want je kreeg het gevoel van door een opgedroogd koraalrif te lopen. De natuur maakt gekke dingen. Dan rijden we uit het park en maken een wandelingetje ergens onderweg langs een riviertje vlakbij ... We willen hier gaan zwemmen, maar het was net gesloten! We moeten morgen terugkomen en hier in de buurt blijven slapen! Jammer! Het zwembad is gebouwd onder rotsmuren dus het lijkt een beetje of je door een grot zwemt. En het pluspunt is: we kunnen ons nog eens douchen! We wandelen dan maar terug naar de auto en ineens komt er een vrouw aan gelopen in paniek! Ze zegt dat haar man tegen onze auto is gereden! Ze willen het meteen vergoeden! Wel mooi dat ze zo eerlijk zijn! Het valt nog goed mee een klein blutske in de rand boven de voorste autoband en een paar krassen. Hun auto was er iets erger aan toe! Ze betalen Griet in cash. Volgens Griet veel te weinig, dus griet vraagt een beetje meer, omdat ze veel minder gaven in hongaars geld dan dat ze haar hadden gezegd in euros. Het waren zeker geen arme mensen. We rijden naar de rivier en vergeten de miserie! We spelen frisbee, paletten wat en drinken gezellig onze verse wijn op buiten met een kaarsje! Maken nog wat pudding en kruipen gezellig in onze Camper!

1. Juliette van dijck:
    29 september 2014
    gezellig samen in een klein huisje op wielen !!! raar maar waar : de eerste 2 dagen dat ik thuis was miste ik de camper !
  2. Lindsay:
    1 oktober 2014
    Hey, Miskolc! Daar leveren wij aan - hebben er een klant zitten (Bosch) :-)