17 augustus

25 augustus 2014 - Žabljak Municipality, Montenegro

17 augustus Opgestaan en geen ontbijt voorzien, want hier zijn geen winkels in de buurt! De montenegro-kampeerders naast ons roepen me naar hen toe om een pintje te komen drinken en geven hun korteletjes aan de honden. Bier als ontbijt (-:, achja 1 pintje is gelijk aan een paar boterhammen, dus voila! Ze waren kei vriendelijk! Ik roep mijn Grita dat ze ook moet komen! We krijgen nog brood en kaas. Mensen zijn hier heel vrijgevig en sociaal! Echt toffe mannen! Ze gaan klimmen hier! Ze zijn met zijn 3 al 20 jaar bevriend! Fantastisch! We nemen afscheid vd toffe mannen en rijden naar Zabljak! Het punt om Durmitor National Park in te geraken! De weg naar daar is prachtig! We wandelen vandaag rond the black lake! Prachtig Meer! Prachtige wandeling! Snap niet waarom het Zwarte meer heet, want het is fluoblauw! Bij het meer staan allemaal mensjes met vers geplukte champignonnen, allerlei bessen, confituren etc... Dan zien we een vrouwtje aan het begin vd weg naar het meer, met een bordje Happy rooms! We vragen de prijs en rijden haar achterna! Voor 10 euro hebben we echt een luxe kamer en onze hondjes mogen in haar tuin! Haar huisje ligt middenin de straat. Iedereen kent iedereen en zelfs de papas spelen mee boefje met de kinderen en lopen doorheen de straat! Wat een gezellige boel! Haar dochter en de kinderen vd buren komen meteen naar ons om met onze hondjes te spelen! Happy heeft weer veel aantrek! Het buurjongetje is er weg van en zou ze bijna doodknuffelen! Happy houd ook van hem en kruipt op zijn kleine schoot! De jongen geniet er zo hard van dat hij niet meer opstaat! Een andere buurjongen kan perfect engels en verteld ons alles over deze streek en is echt een wijs jongetje! Hij weet zoveel! De kinderen hier allemaal wel bijna! Zo vriendelijk en begripvol! Er lopen hier ook zwerfhonden, maar ze worden nier weggejaagd. De kinderen kennen hen en heel de straat zet wat eten buiten! Wat lief! Savonds moeten we onze dikste trui bovenhalen! Het is KOUD! We nemen een zalige douche en genieten van ons bed na een maand in de auto weer! De hondjes slapen in de auto! Happy heeft nu het dubbelbed voor haar alleen! Luba hebben we wat extra dekentjes gegeven voor de ijskoude nacht!

1. Juliette van dijck:
    25 augustus 2014