18 augustus

25 augustus 2014

18 augustus Grita heeft een vreselijke nacht achter de rug! Daar lag ik dan alleen in onze suite! Grita was bezorgd over de honden en is deze nacht 3X opgestaan! Daar ben ik natuurlijk niet van wakker geworden. Tot ik vanochtend de wekker hoorde voor de honden en ineens een lege plek in bed vond! Ik ga meteen naar buiten kijken waar ze is gebleven. Ik vind haar uiteindelijk in de auto bij de honden! Ze heeft de kamer voor niks betaald! Soms denk ik dat ze alleen met de honden op reis is! Ik stel voor dat we dan beter kunnen vertrekken hier en terug kamperen, want ze doet ocharme geen oog dicht zo! We rijden naar de Canyon, maar zien onderweg een leuk bergpad! We willen snel een kijkje nemen, maar zoals altijd willen we die en die bocht ook nog zien! En hupla we zitten op een bergtocht op onze slippers die we nog aanhadden! Het was een mooie tocht tot jablan lake! Echt mooi!!! Helgroen water en er zwommen weer rare dingen in het meer! Na de tocht picknicken we gezellig op de berg! We doen een 2de poging tot de canyon! We passeren charmante traditionele dorpjes en een vrouwtje wil graag praten met ons, maar we verstonden er niks van, ze had ook wel geen tanden meer (-:! Het is een prachtige weg naar de canyon susico!!! Eentje waar je mond van open valt! We stoppen om van het uitzicht te genieten! Er is een bron waarvan we kunnen drinken en er is ook een slang in de bron (-:! We kijken recht op de Susica Canyon die onder ons ligt en waar de weg stopt zien we een huis! Daar rijden we heen! Het huis is van een ranger en hier kan je blijven slapen als je wilt! Het is zo mooi hier, net of de wereld hier eindigt! We besluiten om hier te blijven slapen! De honden mogen bij ons op de kamer dus dat is een meevaller! Het is wel een beetje akelig, want enkel wij 2 en de ranger zijn hier! Hij kijkt de ganse tijd naar ons ( doet ons terugdenken aan ons avontuur met de psycho ranger van Panama)! We koken ons eten rustig en opeens komen er nog 2 duitsers kamperen hier! We zijn raar maar waar blij met de komst van deze andere 2 toeristen! Ineens komen er nog 3 vrienden vd ranger langs en wordt er een kampvuur aangestoken en Raki (straffe drank) bovengehaald! Er wordt een grote pan op het vuur gezet en ze beginnen volle bak te koken! Verse gele paddestoelen uit het bos, verse munt, en groentjes! Ze koken echt lang en met passie! Het is erg donker in de canyon! Het is supergezellig aan het vuur! Terwijl het eten op het vuur staat, zingen ze nationale liederen van deze streek en de ranger speelt op een nog nooit geziene fluit! Zo voel je je echt tussen de wolven! Er is geen electriciteit hier, dus het vuur is het enige licht dat we nog zien vandaag! En de prachtige sterrenhemel niet te vergeten! Ondertussen gieten ze onze glaasjes maar vol, ik slaag 3 rondes over, pfff zon straf krijg ik niet binnen! Mijn Grita kapt het binnen gelijk limonade! Ze drinkt mijn portie er ook nog bij! Dan mogen we aan een tafel komen staan en wordt het vers gebakken brood verdeeld. Iedereen krijgt een vork in zijn hand en we eten allemaal samen uit de grote platte pan! Zo gezellig!!!! SuperLekker!!!!!!! We blijven nog samen gezellig aan het vuur zitten tot het bijna uitdoofd! De rangers helpen ons met hun flitslamp naar onze kamer te brengen, want we zien geen steek! Mijn Grita is zo zat als een patat! Slapen zit er weer niet in voor haar, want ze moet uren overgeven! Ze is er me toch eentje! Denk niet dat ze nog Raki gaat drinken nu, want ze heeft echt hard afgezien!

1. Juliette van dijck:
    25 augustus 2014
    het kan maar gesmaakt hebben ! zou ik zeggen !