11 augustus

14 augustus 2014

11 augustus Vroeg opgestaan en naar Sveti Stefan gereden! Het was weer 45 graden aan het worden dus we plonzen er in de zee en zoeken een plekje in de schaduw! Moet wel zeggen dat de bergen en het landschap hier onderweg heel mooi zijn! Het is wel vuil overal! Afval ligt hier overal in het rond! Dan lekker afgekoeld en erna gedoucht terug in onze rijdende oven! Rijden verder naar het meer Skadar. Het grootste meer van de Balkan. Het heeft de vorm van een dolfijn, maar dat zie je natuurlijk alleen vanuit de lucht! We stoppen onderweg om te eten en het is eigenlijk veeel te warm om te koken en te eten! Het eten is hier wel heel goedkoop! De naft is hetzelfde als bij ons. We kunnen terug met euros betalen. Dan zien we het meer! Keimooi!!! Hier huizen massas vogels! We zoeken een boottripje die erdoor vaart! We moeten 2u wachten dus zetten ons nog in het parkje! We zien arme zwerfhondjes. Grita vind een poesje die helemaal slap lag op de grond. We zijn om beurt sardientjes gaan kopen en hebben haar water en eten gegeven. Ze was er goed van bekomen! Arm klein poesje helemaal alleen! Het loopt hier vol arme dieren. Het is om je ogen eruit te huilen! Een keilief hondje stond vol brandplekken. Iemand heeft er gewoon heet kookwater over gekapt! En ze blijven zo lief! Ze deden niks naar onze Happy en Luba en ze wachtte tot de kat genoeg had gegeten en ging dan pas het eten verder opeten! MensDOM! Dan is het tijd voor de boot! Happy en Luba mogen ook mee! We varen door kleine stroompjes door het riet en lelies. In het midden vh meer mogen we eruit springen om te zwemmen! Zalig!!!! We varen rond een klein eilandje wat vroeger een gevangenis was. De koning dacht dat gevangenen niet konden zwemmen toen hij dit had gebouwd. Toen er eentje ontsnapt was, viel zijne frank pas! Hij heeft het meteen gesloten! Heel snugger! Nu broeden er vogels en is het beschermd omdat vogels die naar Afrika doortrekken hier komen rusten! Was een mooie trip!!! We gaan terug en geven de zwerfhondjes ni
nog wat eten! Het is half8 savonds en het is 33 graden pfff!!! Rijden dan door naar Murici en stoppen onderweg! We zien 2 puppies naast de kant liggen! Grita had ze bijna te pakken toen ze ze eten gaf, maar ze waren doodsbang en liepen weg! Arme prutskes! Grita moet en zal de puppies vinden! De mensen begrijpen er natuurlijk niks van waarom hier een gekke belg zijn auto met 4 pinkers midden op een helling op straat zet en dan over de straat heen en weer loopt! Het was pikkedonker dus het is ons niet gelukt! Hebben wel 2 keer een vos zien lopen naast ons. Ook vel over been. We leggen dan maar eten op de kant vd weg voor als ze geen eten zouden vinden. Slapen op een verlaten bergtopje met zicht op het meer! De volle maan schitterd mooi op het water! We wandelen nog wat rond in ons ondergoed over de paden want het is veel te warm!!!

1. Juliette van dijck:
    15 augustus 2014
    die vos zal wel met het eten vandoor zijn ! want die hebben een super reukorgaan !!!!!
  2. Manon:
    25 augustus 2014
    Oooh :-( Ik lees al jullie verhaaltjes! Zo erg van al die arme beestjes. Ik zou met een volle auto terugkomen, vrees ik. Toch goed dat jullie ze een beetje verder helpen. x