12 augustus

14 augustus 2014

12 augustus We kunnen niet klagen dat we gene zomer hebben gehad! Je kan niet anders dan ijsjes eten en gaan zwemmen! We rijden naar Murici een klein dorpje 18km verder aan het meer! De weg naar daar is Prachtig!!! Oude stenen huisjes en overal wijnkraampjes. Oude vrouwtjes springen met hun oude kleren en laarzen uit de bosjes met hun zelfgemaakte wijnflessen als we voorbijrijden, net tour de france! Eentje is zo overtuigd dat ze ons precies gaat overvallen met haar wijn! Ze lachte zo lief met haar rotte tanden, dat we er maar eentje kopen. We mochten eerst proeven, amai keiGOED!!! 5 euro! Ze gaf ons nog wat verse vijgen mee als bedanking! Dan zetten we onze safari verder! Onze potten en pannen rammelen langs alle kanten. De ezels en geiten lopen over de straatjes. Wel supereng, want het is maar een smalle straat door de bergen en zonder vangrails! Ik durf geen seconde niet opletten! Aangekomen op een bijna verlaten (stenen) strand. Hier was het kei rustig, zalig! We zijn omringd door kleine eilandjes. De hondjes genieten ook vd rust na de bloedhete autoritten vd vorige dagen! We vrezen wel dat Happy misschien zwanger is. (lees Slovenie) Ze is ineens veel dikker en haar tepels dubbel zo dik! Dat is slecht nieuws voor onze reis natuurlijk! Ze zou rond 12 september bevallen moest het zo zijn, dus dan moeten we terug richting huis he! Ik hoop zo hard dat het niet waar is of dat ze enkel schijnzwanger is, maarja anders is er niks aan te doen en is het ook maar zo! Het worden Golden Boxers dan, want hare lover was een golden retriever! Mijn grita peddelt naar het eiland en ik entertain de hondjes wat in het water. De kleine Luba doet niet anders dan eten zoeken, hij snapt nog steeds niet dat savond zijn eten al gereserveerd is (-: Ze is echt een krak in eten vinden, we staan er telkens versteld van hoe goed ze haar plan kan trekken. Na het zwemmen zien we ineens slangen met hun hoofd boven water komen! We springen uit het water en zien ze dan goed zwemmen in het heldere water! We gaan er niet meer in lol! Ben blij dat ik ze gezien heb na het zwemmen! Rijden terug naar het vorige dorp en gaan iets eten. We geven de zwerfhondjes nog eens goed wat eten en drinken en rijden door naar Podgorica. Stoppen onderweg voor wat fruit en groenten. Hier staat langs iedere weg wel iemand met zijn eigen producten. De man vd fruitkraam was keilief, we moesten onze benen en voeten onder zijn tuinslang houden om te verfrissen. Haha Montenegro bevalt ons wel! Buiten de afval die overal slingert! Het is ook makkelijk dat alle exjoegoeslavische landen dezelfde taal spreken ongeveer. Kunnen we toch een beetje volgen! We rijden naar Cevinja canyon river. Het ziet er veel belovend uit, dus komen we morgen weer terug om het goed te kunnen beleven! Je kan hier zoals iedere bij de waterval zwemmen. Maar je kan ook in de kliffen klimmen en verder zwemmen, zo gaan wij het in elk geval doen. We hebben een slaapplek naast de autostrade in een raar struikenbos. We drinken onze nieuwe lekkere wijn en kijken nog gezellig naar de sterren in ons bed met de deuren open. We zien samen 5 vallende sterren! Wauw! We doen 5 wensen!

1 Reactie

  1. Juliette van dijck:
    15 augustus 2014
    hier waren ook vallende sterren volgens de weerman ! maar ik heb ze ni gezien !! ik lag toen te slapen .