3 juli

6 juli 2014

3 juli Vanmorgen betrapt door de politie! Grita stond in haar roze snoepypyama buiten lol! Onze eerste keer gepakt voor wildkamperen! 41€! Was normaal 2x 83€, maar we hebben nog kunnen afpingelen door ons emo-dramatheater! Nu waren we op tijd opgestaan en nu heeft de politie onze tijd weer verprutst Pfff... Dus naar Slap Savica parking gereden en daar maar braaf geparkeerd(-; Even later komt de politie eraan om te controleren of we hier waren! Amai streng hier!!! Ze waren wel vriendelijk! Zal wel met hun nieuw zakgeld! Hier vertrok onze bergtocht naar de 7 meren van Triglav! We zagen iedereen geladen met grote trekrugzakken en wij stonden daar klaar met ons opplooibaar rugzakske (waarvoor dank aan mama)! Je kon op verschillende manieren naar omhoog, lang maar easy ofwel kort maar stijl en gevaarlijk! Het 2de dus! Het was wel stijl, we moesten arme Happy steeds op de rotsen tillen en op stukken waar we over ijzeren stangen moesten klimmen daar moesten we voor Happy een alternatief zoeken! Was wel leuke route! We zaten in de wolken! Eerste uitzicht was een waterval die uit een grot brak, heel mooi! Erna nog een 1u45 min klimmen tot het eerste meer! Wauw, je zou er zo inspringen, maar je veranderd meteen van gedacht zodra je tenen hebben gevoeld hoe ijzig koud het is! Dan weer klimmen maar nu niet aan de rand vd berg maar over de berg! Zeeeer moooi!!! Boven kwamen we ineens aan bij een minidorpje Zavetisce! Je snapt niet hoe ze hier zijn geraakt. Keioude huisjes, ik denk 4, van houten planken! Keigezellig! De ene was kruiden met zijn vrouw in de 'tuin' aant plukken, de oude man was aan de andere kant met een oude scheve ladder aan zijn dak aant timmeren! Iedereen was bezig met zijn leventje! Echt tof! De man met 1 arm toont ons het volgende pad! We wandelen van dit dorpje weer in een ander dorpje occarina. Ook keileuk, de koeien lopen hier blij rond en het is precies of de wereld is ff stilgevallen hier! Zalig!!! Het is een hele klim maar wel eentje waar je echt van kunt genieten! Hebben onderweg nog op een prachtig uitzichtspunt gezeten! Na lang lang klimmen komen we bij de 1 ste hut ( koca pri Triglavski jezerih 1685m) gelegen naast een Prachtig meer! We rusten hier wat en vragen hoelang het wandelen is naar de volgende hut en meren? Nog 2u! Het was iets voor 5, dus dat haalden we nog wel! Verder als daar kon je niet meer klimmen zei de vrouw ons, want dan ligt er teveel sneeuw, we moesten nu ook door de Sneeuw zei ze, maar dit was te doen! Dusja vertrekken dan op onze laatste etappe! Weer een totaal ander landschap! Precies woestijn met sneeuw! Het was ondertussen al 6 uur de zon brandde nog steeds op ons hoofd! Het voelde echt als een tocht door de woestijn ookal liepen we door de sneeuw! Nergens schaduw! De meren onderweg waren WAUW!!!!!! Ze lagen in de sneeuw en er dreef nog een groot stuk ijs in het midden, echt Super!!! De andere meren waren nog ijs en nog maar op sommige stukken aan het smelten! Hebben een soort zeldzame berggeit gezien en weer veel marmotten! Pffff laatste loodjes... sneeuw klimt echt niet gemakkelijk! Dan uiteindelijk zien we de hut ( Zasavska koca na prehodavich 2071m) bovenop de berg stralen, omringd met massas bergtoppen, zo wonderlijk!!!! We genieten vh uitzicht! Eten overheerlijke sloveense bonensoep, bestellen er nog een omdat ze zo goed smaakte!!! Happy was uitgeteld! We kijken de zonsondergang en babbelen nog wat met een paar mensen! We slapen in de winterhut die staat op een verhoog voor de sneeuw id winter! Dit jaar is er 7m sneeuw gevallen! We delen onze hut met 3 sloveense mannen! Echte flauwegrappemakers! We gaan als eerste slapen! We horen dat de meeste mensen deze trek op 2 dagen doen, dus we zijn wel blij dat we hier geraakt zijn vandaag! Later komen de mannen ook slapen, ze maken ons wakker, want we mochten nog niet slapen voor we kennis hadden gemaakt lol en ze geven ons zelfgemaakte shnaps ( alcohol, honing en kruiden v bomen) KEILEKKER!!!!! We babbelen en lachen nog veel! We mochten niet vertrekken v hun, we zeiden dat we niet genoeg eten meer hadden, daar gingen ze wel voor zorgen zeiden ze! Toen zeiden we dat Happy geen eten meer had, daar kochten ze wel tonijn voor lol! Wel keigrappige mannen eigenlijk! Ze vertelden ons dat ze hoger wilden klimmen een paar dagen geleden, maar dat het echt niet ging! Ze hebben zelf geprobeerd met al het nodige materiaal, maar het was echt niet te doen! 2 dagen geleden was er iemand naar beneden gevallen en dood! Dusja dan gaan we hierna maar gewoon terug he, is wel jammer! Dan eindelijk slapen... denken we!!! Sloveense snurkers, de ene tegen de andere op plus Happy!!! En onze bedden liggen allemaal tegeneen! De fanfare was er niks tegen!!!
Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1 Reactie

  1. Juliette van dijck:
    6 juli 2014
    gallie zijt echt nie te doen ! het gevaar zo opzoeken ! maar het is wel de moeite waard !