1 juli

2 juli 2014 - Bohinj, Slovenië

1 juli Lekker ontbeten, de voetjes onder tafel steken is soms toch Zalig! Inpakken en wegwezen! We nemen een laatste douche tot... en ik scheer mij zo kort ik kan (-: en rijden dan naar Slovenie! Hier rijden ze nog gekker, Grita is er ff niet goed van! Tis weer wennen zon nieuw land, je bent snel iets gewoon! In oostenrijk verstond je nog iets vd taal, dus voelde je eigenlijk niet zo ver van huis! Maar nu verstaan we er niks meer van, de sfeer, de wegen, de huizen, de bergen etc. zijn ineens allemaal anders! Precies of we nu pas op reis zijn! En het rare is over een weekje, voelt Dit ook weer als thuis! Onze eerste stop is lake Bled, maar opt eerste is het een beetje te toeristisch voor ons! Volgens mijn reisboek ligt hier een vegetarisch restaurant, dus we gaan daar heen! Weggesmeten geld, NIET te eten! We koken toch maar zelf ons potje weer voortaan! Rijden verder want het is hier echt te druk ( in de niet drukke periode)! Rijden door naar lake bohinj! Onderweg komen we de schattigste bergdorpjes tegen! Hier word niet aan massalandbouw gedaan, iedereen heeft gewoon zijn eigen kleine groentetuintje en dat staat midden op een berg en er wordt volle bak in gewerkt door oude vrouwtjes, keigezellig! Hier voelen we ons al beter! We gaan naar de winkel en picknicken onderweg! Keileuk hier moet je je brood
altijd zelf snijden! Grita is daar keigoed in! Een broodmachine zou het ni mooier kunnen! Dit lake is veeel rustiger en veel mooier! We wandelen wat rond, genieten vd zon, eten een ijsje en informeren ons bij het infobureau voor wat treks die we willen doen en zoeken een slaapplek! Dat lukt hier precies veel beter, alleen moeilijk om ons bed recht te krijgen op hellingen (-: ! De mensen zijn precies wel wat raar opt eerste gezicht! Maar das nog maar een eerste indruk! Bijna iedereen kan hier wat Engels. Voila en tis weeral avond, we slapen rustig bij een riviertje, doen nog een avondwandelingetje en drinken buiten nog gezellig een rood wijntje met een olijfje! Grita profiteert nog vh laatste licht om te kunnen lezen en ik knutsel nog een pannenonderlegger van hout! Slaapwel de zon is onder dus we kruipen in ons bed en vergeten het goede bed van gisteren!!! Maar is niet zo erg, want morgenvroeg maakt mijn Grita pannenkoeken voor ons! YES! Jaja morgenvroeg, mijn bioritme is weer genezen!

1. Juliette van dijck:
    2 juli 2014
    na zo een drukke dag en een beetje eten slaap je altijd goed ! en dan nog wel in de natuur !!!!! zaaaaalig !!!!