4 augustus

10 augustus 2014 - Vis, Kroatië

4 augustus Bruinen in bed! Zo heet!!! Je moet wel vroeg opstaan! Zijn dan naar Komiza gereden, om naar de Blue Cave te gaan! Zoeken eerst een plekje voor de hondjes in de schaduw en vinden een prachtige baai! We eten hier en spelen wat met de honden in de zee, zodat ze ook wat zijn afgekoeld! Dan vertrekken we met een bootje naar Blue Cave op een klein eilandje hier dichtbij! We moeten van onze ene boot overstappen op een kleiner bootje om de grot in te kunnen! De ingang was zo klein dat je je kop helemaal moest intrekken! Het was PRACHTIG! De blauwe kleur die het water had door het licht dat onder de rots doorkwam was echt Magisch! Was maar klein, maar wel heel mooi! We varen weer terug naar onze hondjes! Rijden dan door naar de Green Cave! We vragen aan mensen die er zitten dat het de moeite is en ze vertellen ons dat je best voor de middag komt voor het lichteffect in de Cave! We besluiten morgen terug te komen! Een man die ons een boot wilt aanbieden verteld dat het licht niet uitmaakt en het effect van smorgens tot 6 u hetzelfde blijft! We geloven hem niet tot hij onze zwakke plek kent. Hij zegt dat de hondjes ook mee mogen komen! Griet zegt dat we meekomen, maar als het een leugen is, we morgen gratis terug meemogen! Hij zegt dat het goed is! Hij belt zijn kapitein om met zijn boot ons op te komen halen! De hondjes hebben wel wat schrik, maarja zo leren ze weer iets nieuws! De boot ging zo traag dat we er misselijk van werden! We komen aan bij twee tunnels in een grot waar we in gingen! Dan mochten we verder zwemmen om het verder te gaan verkennen! Er was nog 1 streepje licht en dan zien we wat de man van daarstraks bedoelde als het middag is staat de zon recht op het gat bovenaan in de grot en kleurt het water helemaal groen! Aan het kleine steepje onderwater kunnen we zien hoe fantastisch dat niet zou geweest zijn! )-: Stomme leugenaar!!! We genieten dan maar van die ene lichtstraal! Was wel sprookjesachtig! Precies of de zon scheen onderwater en de vissen zwommen door de lichstralen! Wauw!!!! We zwemmen elk hoekje af vd grot en gaan terug op de boot! We vertellen hem dat hij ons een leugen heeft verteld en een andere man kreeg compassie met ons en ging ons morgen op de juiste tijd meenemen! Yes! Dan vinden we de Coolste slaapplaats tot hiertoe! Op de top van de berg ( heuvel 500m) midden op het eiland! Wat een zicht! Niemand zag ons en wij iedereen! We wassen ons terwijl we naar de prachtige zonsondergang kijken! We genieten nog lang van het uitzicht met onze deuren open! Het is alsof mijn ogen beter kunnen zien dan anders! Voila, zalig fris in ons onfris bed!

3 Reacties

  1. Juliette van dijck:
    11 augustus 2014
    zo'n uitzicht op die berg ,zou ik wel eens willen zien !!!!
  2. Juliette van dijck:
    11 augustus 2014
    zou ook eens op die berg willen kijken !
  3. Julie nosaurus:
    25 augustus 2014
    dan moet je snel afkomen (-;