3 augustus

6 augustus 2014 - Vis, Kroatië

3 augustus! Onze auto is weer een stort! Pffff we moesten al lang in onze VW camper rondtouren, maar die is nog steeds niet in orde! Vandaag gaan we het eiland eens verkennen! Valt goed mee qua drukte hier! Er zijn zoveel baaien dat je wel ergens je prive strand vind! Strand niet echt eigenlijk, veel stenen vooral! We moeten onze sandalen aanhouden want het krioelt hier van de zee egels! En dat wil ik geen tweede keer meer meemaken! (Thailand)! We rijden naar Pritiscina baai! Keimooi en Mega helder water!!! Een baai tussen twee rotsen die een grotje vormde waarin je kon zwemmen, keileuk! We rijden verder door de wijnvelden naar het volgende, maar het begint ineens heel hard te regenen! Lap het is weer niet waar he! Volgens mij doen we de regenroute (-; We schuilen dan maar in iets wat op een bushokje lijkt en koken ons eten hier! Was wel gezellig eigenlijk zo tussen de druiven! Er wonen hier maar heel weinig mensen. Er zijn maar twee dorpjes aan weerszijden vh eiland! Het is 15 km lang en 6 km breed! We lezen een boekje ondertussen tot het zonnetje weer komt piepen! Regen voorbij en ineens weer bakken in de zon! Dus gaan we terug zwemmen in Stiniva baai, ook zeer mooi! Onze kleine Luba, die ondertussen het dubbele weegt als ervoor, wilt niet mee dus blijft in de schaduw wachten bij onze auto! Happy heeft er zoals altijd veel zin in! De baai lag verscholen in het groen dus moesten er zon 20 minuten te voet heen klimmen! Zalige dag!!! Dan rijden we naar Vis dorp om te gaan eten! Pfff alles is bijna vis of vlees dus eten we maar een pannekoek! We rijden terug naar de andere kant, want in het andere dorpje Komiza hebben we een douche ontdekt waar we ons gratis kunnen wassen muhaha! De douche is voor de mensen met een boot voorzien die hier aanmeren! Dusja boot of auto , tis maar een verschil he! We gaan hier ook lekker douchen! Zoeken dan een andere slaapplaats, ergens bij een verlaten huis. Mijn Grita houdt van lugubere plekjes! Ik probeer al de griezelfilms te vergeten die ik ooit heb gezien om te slapen! Ik ga weer niet plassen deze nacht! Mijn Grita maakt er helemaal niets uit! Hoe donkerder hoe beter voor haar! De kleine puppy is wel een uitstekende waakhond! Als zij blaft is er echt iemand! Ik hoop dus dat ze niet blaft lol!

1 Reactie

  1. Juliette van dijck:
    9 augustus 2014
    jullie hebben toch altijd geluk ! gratis douchen !!!