29 augustus

3 september 2014 - Mokra Gora, Servië

29 augustus Vandaag verlaten we spijtig genoeg onze privecamping! We steken nog rap een machientje was in en vragen nog maar eens of we niet moeten betalen. Hij zegt heel vriendelijk van niet, dus we bedanken hem nogmaals! We rijden dan naar Mokra Gora. Hier kunnen we 2 dingen doen. De sargan 8 trein nemen, die gaat door 22 tunnels en een paar bruggen en viaducten . Wat er zo speciaal aan is aan deze trein, dat hij in een soort 8vorm rijd en je zo van kaart brengt en je niet meer kunt volgen waar je bent of was. Was zeer eng, want de tunnels die duurde megaaaa lang en het is net als vroeger in de pikkedonker! Afzien voor mij! Wel leuk dat je uit de ramen kon hangen of vanachter buiten kon staan achter de trein. Vroeger was het zoveel gezelliger, buiten het donkere gedeelte dan (-:! Dan was er nog Drvengrad, een dorpje dat gebouwd is voor de film Life is Miracle! Was wel leuk! Zo kon mijn huis er van binnen ook wel uitzien! Zijn dan verder gereden naar Tara National Park! Ik heb geen kaart van dit land dus ik moet proberen alles te onthouden! Dus ik weet niet meer wat we hier weer kwamen doen. Onze gps kent vanaf Montenegro de wegen al niet meer dus daar kunnen we ookal niks mee. In ieder geval gaan we hier eten en slapen, want het is al laat voor het park! We koken rustig en een man komt met ons praten. Hij vraagt of we naar het meer zijn geweest? Ik zeg dat we morgen pas naar het park gaan. Ah het meer zei hij, dat is hier dus te doen! Dat pluizen we morgen wel uit dan! We zoeken een slaapplekje en vinden er eentje op een verlaten parking naast een bos. We skateboarden nog wat en zien weer 2 zwerfhondjes afkomen. Een moeder met haar puppy. Zo schuchter en zo lief! Ze komen kennismaken met onze hondjes. We geven ze wat te eten. Een man die voorbijwandelde zei dat we de puppy mogen meenemen als we willen. Andere mensen van hier hebben haar andere puppies ook al mee! Dit is de laatste. Was ook wel een hele mooie, precies een babyrotweiler. Hij toont ons het minihuisje waarin ze samen slapen. Arme sukkels op de koude vloer met wat vuile kapotte kranten. En deze tijd is het best al koud in de bergen! Ik haal meteen mijn groot fleecedeken uit de auto en leg het in hun minihuisje! De mama gaat er meteen op liggen. Ik ben blij dat ik toch Iets kan doen. We maken onze slaapkamer en drinken nog een warme Gemberthee, want tis zoals ik al zei al behoorlijk koud savonds! De zomer gaat ons weer verlaten! )-: Het is ook al donker om 8u, dus moeten we vroeger gaan slapen, want we hebben geen licht!

1. Juliette van dijck:
    4 september 2014
    jij hebt meer geluk tegen de kou he? want ge neemt griet en leg ze over u heen ! ho ho ho ! lekker warm !!!! ha ha ha !!!!!!