28 september

11 oktober 2014

28 september We ontbijten buiten en wandelen dan naar het zwembad. Wauw wat een grote meevaller. Het is een grot waarin een zwembad is gebouwd. Je kon door de grotgangen zwemmen en er waren watervallen. Een goedgelukte combinatie tussen mens en natuur! Het leukste zwembad dat we ooit hebben gezien. Supertoffe locatie die zeker iedereen aan te raden is! Na het zwemmen en douchen wandelen we zaaalig fris en relaxed terug naar onze Camper. We komen nog een man tegen die compleet verdwaald leek, hij wou met ons praten, maar we verstonden er niks van. We zeggen int Engels dat we zijn taal niet kunnen spreken. Hij zegt dat hij ook niet van Hongarije is en ineens steekt hij zijn vuist in de lucht en zegt hij dapper en luidkeels:' ik ben van Ukraine'! We zeggen dat we van Belgie zijn en ineens juicht hij ons land toe! Ik heb te weinig naar het nieuws gekeken om de toestand in Ukraine mee te volgen, maar in ieder geval hij is heel goedgezind op de belgjes. Dan besef ik weer dat ik belg ben en niet enkel mens. Je voelt je pas van je land in het buitenland. Ookal kan me dat niet zoveel schelen en haat ik het als mensen naar onze nummerplaat kijken als we voorbijrijden. Dan voel ik me ineens een monument! Stel dat mijn land slecht is, dan draai ik ook op voor de reputatie, omdat ik er toevallig geboren ben! Best erg besef ik nu! Dan heb ik nog chance dat ik 'belg' ben. Ben al blij dat de worldcup voorbij is, want overal hetzelfde geleuter over hoe goed of slecht 'wij' wel niet zijn! Grrr Ik ben niet WIJ! Zeker niet als het over voetbal gaat! Ik haat Belgie zeker niet, maar ik haat De Stempel! Achja de wereld draait verder! Als er een mens zou bestaan die alles wist, dan moet die nog altijd samen werken met alle andere mensen. Ik vind het wel heel jammer dat ik niet met de man kan praten! Dan kon ik het echte nieuws eens horen. Hij zag er wel heel toegetakeld uit, ocharme!
We wandelen verder tot onze camper. We hangen onze natte was buiten op de draad en koken en eten lekker buiten. Genieten hier nog een tijdje van het zonneke! Dan rijden we verder richting Hortobagy! Het is ongelooflijk hoeveel treinsporen er door dit land lopen. Abnormaal! Het geweldige is dat we niet meer in een klammig bed en pyama slapen!

1. Juliette van dijck:
    11 oktober 2014
    ja ne camper is wel ni groot ! maar je hebt er wel het hoogst nodige bij de hand ! een kookvuurtje en een bed !