28 oktober

8 november 2014 - Brasov, Roemenië

28 oktober We gaan vandaag naar een hondenopvangcentrum in Brasov. Als dit een goede plaats is kan Brasov hier misschien blijven en anders pakken we hem terug mee, maar zowieso gaan we met hem naar de dierenarts die hier aanwezig is! Weten niet goed wat we moeten verwachten! Als we eraan komen, geloven we onze ogen niet! Zoooo grellig! Oude krotten en we horen massas veel honden blaffen! Pffff we durven maar amper binnen gaan! Een vrouw komt open doen en we vertellen haar het verhaal . Ze zegt dat we mogen binnenkomen! We mogen niet binnen in de kamer vd arts, maar ze neemt Brasov mee om hem na te kijken! Ze zegt dat ze hem wel hier kan laten, maar daar is geen denken aan, dan zoeken we wel tot we een andere oplossing vinden! Er zitten 12 honden in een kooi! Ze komen tegen de kooi hangen om maar een beetje geaaid te kunnen worden! Het is overweldigend ze kijken ons langs alle kanten met de meest trieste ogen aan! Griet kan haar tranen niet bedwingen! Ik probeer zoveel mogelijk hondjes te aaien, dat hebben ze dan toch gehad. Ze komen vragen waarom Griet huilt en zeggen haar dat het hier niet zo slecht is als het eruit ziet. Wat ook wel is! De vrouw die dit opricht doet dit met de beste bedoelingen! Ze krijgen heel goed eten en de kooien zijn arm, maar wel proper! De honden worden uitgelaten, maar wel maar 5 minuten. Er zitten hier 600 honden! Wel allemaal gecastreerd of gestereliseerd en gevaccineerd! Ze werken samen met Duitsland en De UK om ze te laten adopteren! Ze geeft ze maar zelden aan Roemenen, omdat Roemenen ze toch maar aan een veel te korte koord in de tuin hangen! Dus ze hebben hoop op een toekomst! De vrouw geeft ze niet aan zomaar wie! Ze houdt echt van de honden en kent ze allemaal heel goed! Er worden zon 20 honden per maand geadopteerd! Dat is al wel een mooi aantal! Sommige blijven hier jammer genoeg hun hele leven! Ze zijn te aggresief, dus zijn geen kandidaat om geadopteerd te worden! Daarom is het belangrijk dat ze elke hond goed kent! Ze zegt dat Brasov heel zwak is en ze hebben hem een vitaminespuit gegeven en ze geeft ons ontwormingsspuiten mee en iets voor de vlooien! We moeten niet betalen. Dus we geven wat geld als donatie! We vragen of we hier vrijwilligerswerk kunnen doen en dat had ze heel graag! Dus dat willen we zeker doen! Ik zie me geen klompen vlees snijden, dus we komen terug om met de honden te gaan wandelen! Het is triestig, maar zo kunnen we toch weer iets doen he! Als we thuis zijn gaan we meteen Brasov wassen zodat we zijn antivlooienspul kunnen opdoen! Diana komt ons weer helpen! Ze haalt haar haardroger weer boven en we maken er weer ne propere van! Dachten we, toen hij droog was zat er nog 2/3 schilfers en korsten in zijn haar. Ik durf ze er niet uitkammen, want het haar valt mee uit en hij blijft kaal over! We zullen hem zo laten nu tot hij wat op krachten is. Het grootste vuil is er wel uit nu! Diana heeft onze poes op een site gezet gisteren zei ze, dus duimen maar!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Juliette van dijck:
    8 november 2014
    oh !!! wat triest voor die hondjes !!!!
  2. Ma:
    9 november 2014
    Triestig als je daar als hond wordt geboren