20 augustus

25 augustus 2014 - Durmitor National Park, Montenegro

20 augustus High in the mountains! Het plafond van onze slaapkamer hangt weer vol waterdruppels. We moeten weer allemaal hoesten wanneer we opstaan! Heel gezond is het niet denk ik slapen in deze auto! Elke morgend opnieuw, maar door de dag gaat het meestal over. We zijn naar de winkel gereden voor onze volgende bergtrek. Vandaag trekken we naar de ijsgrot Ledena Pecina! Het is 6u intensief wandelen en hoog klimmen om er te geraken. De weg was echt stijl en vol losse rotsblokken. Wel ZEER mooi! Je passeerde fotogenieke bergtoppen, valleien, een meer en een traditioneel dorpje. Boven de 2000 meter werd het ijskoud. De dikke wolken kwamen naast ons zweven en we waren natuurlijk weer niet voorzien! Was even afzien vd kou en scherpe wind die in je gezicht sneed. Maar het was de moeite waard. Aangekomen bij de ijsgrot, die in een diep gat lag, bovenaan de berg. Je moest er met behulp van touwen in klimmen, want de weg liep stijl naar beneden over ijs. Het ijs was zo glad dat ik het touw niet meer kon houden, want mijn handen waren kapot vd kou. Dus ik ben er tot beneden op mijn gat ingeschoven, wat een entree(-:! Heel mijn broek nat en het is al om te bevriezen! Amai als we er maar terug uit geraken! Er was niemand, dus we konden het rustig bekijken. Het was maar 1 kamer groot en het zonlicht kwam binnenschijnen. Dus je kon het goed zien. Echt Prachtig! Stalagmieten in de vorm van ijs waar je tussen kon lopen! Wauw! Terug naar boven klimmen verliep vlotter! Doordat de grot nog kouder was als ervoor, voelde het nu warmer buiten. We nemen dezelfde trail terug naar beneden! Onze voeten zijn kapot! We gaan naar onze Luba, want die heeft gewacht bij de auto. Gaan iets eten in Zabljak. Er ligt een kat te bevallen onder de tafel! Arme poes moet zich hier zo redden! We rijden dan naar de viewpoint om daar ergens te slapen. Morgen wandelen we vanaf hier 40 min tot de viewpoint over de Tara rivier. Ik maak ons bedje klaar en val als een blok in slaap met Happy! Grita is een echte leesverslaafde geworden en leest de ene boek na de andere uit!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Juliette van dijck:
    25 augustus 2014
    ik ben er ni gerust in ,dat jullie dit avontuur heelhuids doorkomen!
  2. Juliette van dijck:
    25 augustus 2014
    ik ben ni gerust dat jullie dit avontuur heelhuids doorkomen !
  3. Julie nosaurus:
    26 augustus 2014
    Maak je geen zorgen julietje het klinkt enger dan het is! ik zal morgen de fotos erop zetten en dan zie je dat het niet zoveel voorsteld! dikke zoen