19 augustus
25 augustus 2014 - Sušica, Montenegro
19 augustus Korte nacht! Pffff! Wel een zalig bed! We koken wat pasta met de overschot groentjes van gisteren om mee te nemen als lunch! De werkers die hier aan de weg komen werken geven ons nog een brood en verse kaas. Wat lief! Dus hebben ook ineens ons ontbijt voor nu! Ze geven ons ook 10 liter diezel voor een prijske! We geven luba een plekje en vertrekken! Het is een 6uren trek door de dichtbegroeide canyon! We moeten uren lopen door een prachtig woud. Er zitten hier beren en er is buiten ons niemand! In de canyon is het muisstil! Als er iets beweegt dan heb je het meteen gehoord! Er lijkt precies geen eind te komen aan het bos! Tussenin moet je door de netels en distels wandelen hoger dan wijzelf! Het is echt op en top avontuur! Beren zijn nachtdieren dus weinig kans dat we ze kunnen zien! Dan eindelijk zien we een lichtpunt en staan we aan het einde vd canyon. Vanaf hier is het klimmen tot over de top! Op de top ligt een meer en dat is ons doel! Het is snikheet en fris tegelijk! We moeten over losse rotsblokken. Het is een prachtige route! Bij het meer Skrcka jezera aankomen was een magisch moment. Volledig omringd door ruwe stenige bergen en alleen wij twee aan het prachtige meer! Dit is de ideale plek voor onze lunch! Nog 15 minuten verder wandelen is er nog een meer Malo skrcko jezero en een hut skrka pl. dom van een ranger. Zijn nog tot daar gegaan en was ook zeer mooi! We moeten dezelfde lange weg terug! Pffff vermoeiend! Wij haten 2X dezelfde weg te doen! Grita is bijna op een slang getrapt en even later OP een slang getrapt! Vanuit de wildernis terug in de vallei aankomen was een zalig gevoel! Luba was heel blij om ons 3terug te zien! Dan moeten we weer de stijle bergroute oprijden! Terug naar de bewoonde wereld! Nemen afscheid vd toffe rangers! Gaan nog naar 1 meer kijken, maar was niet zo de moeite! We vinden een slaapplek naast een vervallen skilift! Maken daar verse groentensoep! Hmmmm.....
1 Reactie
-
Juliette van dijck:25 augustus 2014waren jullie ni bang in het woud ?