13 oktober
15 oktober 2014 - Brasov, Roemenië
13 oktober Heel vroeg opgestaan en terug naar Brasov gereden. In een keigezellig jazzcafe (Kafe pub) beland om te internetten tot het infobureau open is. Chocomelk is hier letterlijk gesmolten chocolade in een tas! Griet kan het maar amper doorslikken! Je word er wel wakker van, werkt misschien nog beter dan koffie! Het infobureau geeft ons niet veel bruikbare informatie en stuurt ons door naar een boekenwinkel om een wandelkaart te kopen, dus ik zal het dan zelf maar uitzoeken! Wel nog goed nieuws, we hebben antwoord gekregen per mail dat we als vrijwilliger mogen beginnen te werken in het weeskinderen hospitaal en we zouden ook als naschoolse oppas kunnen werken in een zigeunerdorpje. Joepie!!!! Gelukt!!!! We moeten nog wel veel papierwerk in orde maken, via dokters en politie etc... We weten genoeg en vluchten de stad weer uit, want het is veel te mooi weer! We rijden naar Poiana Brasov! Berggebied dat in de winter een skioord is dus met een skilift, maar die we niet meer sponseren,( ook hier zijn ze serieus aant bijbouwen) dus we hebben een lange en stijle weg af te gaan. De weg loopt diep in de bossen, waar we niemand nog tegenkomen! Na een paar uur passeren we berenstront en nog een en nog een!!!! Happy doet dan ook nog eens ofdat hij iets gehoord heeft, ja das om in uw broek te doen he! Het zijn dan wel nachtdieren, maar ik kan ook soms niet slapen(-:! Dan komen we uit bij een verlaten grot! We willen eens gaan kijken, maar Griet hoort iets in de grot. We gaan maar beter niet verder! Rond de grot ligt ook berenstront! ( We weten nu hoe die eruit ziet!) Spannend !!! Er leven 6000 beren in Roemenie! 60% van de beren in Europa zitten in Roemenie! Das veel! We wandelen rustig verder en laten de grot rustig achter ons liggen! De route is heel onduidelijk dus we moeten maar wat gokken en uiteindelijk komen we weer terug uit in de bewoonde wereld! Oef! Gaan snel naar de winkel voor onze trek morgen en rijden het Patria Craiului National park al binnen voor morgen en gaan er al kamperen! We maken een kampvuur en bakken er onze eitjes op! Het is pikkedonker in het bos, ons kampvuur geeft net genoeg licht! We zetten rustig wat roemeense muziek op! We zijn hier zalig alleen en genieten nog van het warme vuur en de heldere sterrenhemel met een goed wijntje!
1 Reactie
-
Juliette van dijck:15 oktober 2014ja neem het er maar van ! het kan maar smaken !!!!