10 oktober

13 oktober 2014 - Borsa, Roemenië

10 oktober Vroeg opgestaan om verder te rijden naar Sighisoara. Een middeleeuws omwald oud en gezellig stadje waar Vlad aka Dracula is geboren! In het huis waar hij geboren is zijn we gaan eten en voor de rest hebben we wat genoten van het zonnige dagje om wat rond te fladderen hier. Dan rijden we verder naar Viscri, een oud dorpje waar ze bijna allemaal met paar en kar rondrijden. Over heel Roemenie wel veel eigenlijk, maar hier dan echt heel veel! Hier was het echt geweldig! Net een film! We zagen hoe ze in een huisje brood aan het bereiden was. Al de broden waren roetzwart gebakken en dus sloegen ze met een stok en kapmes alle zwarte verbrande stukken eraf! We kregen een stukje vd man, hmmm was nog lekker warm! We bezoeken een oude kerk die hier ligt. Een oud vrouwtje vh dorp laat ons binnen, we mogen ze op eigen risico betreden, als je binnenstapt snap je wel waarom. Alles hangt scheef en de houten trapladders en vloeren kraakten langs alle kanten! Was wel de moeite! Je kon helemaal klimmen tot vanboven in de toren! Hier kon je overheen het dorp in de mooie groene heuvels kijken. Deze streek is weer totaal anders! We geven weer een arme zwerfhond wat te eten. Hij zag er zeer mager uit en we wilde hem daarom graag meenemen, maar hij was heel erg bang en het is ons niet gelukt, jammer! Onderweg zien we weer veel zigeunerkrotten. Ze leven echt heeeel arm en chaotisch! Dan rijden we richting Borsa! Rond de stad leven er hele zigeunerdorpen! Onderweg zien we weer veel hoertjes langs de straten staan! Vorige keer dacht Griet dat het lifters waren en stopte voor de vrouwtjes, maar dat verschil kent ze nu wel ondertussen lol! We zoeken een slaapplek net voor de stad begint. Grita verzint weer het gekste eerst en zet de auto op een mesthoop dus de muggen komen als vampieren op ons af dan zet ze hem OP een kruispunt! Ok het zijn misschien maar landbouwwegen waar je misschien maar 10 voertuigen per dag ziet, maar toch we staan in het midden van 3 straten! Even later komt er al een jeep af om te zeggen dat we weg moeten hier, omdat het priveterrein is! Dus we zoeken een ander plekje, ze kan nog gekker we staan nu op een STORT tussen de zigeuners! Ole! Slaapwel! We horen tractors, koeienbellen, mensen en weetikveelwatnog rondom ons... Dan nog liever beren! Dan kunnen we niet meer vd stank want de afval staat in brand en de geur is ondraaglijk, we verhuizen WEER. Staan nu naast een maisveld en hopelijk brengt deze plek wat geluk!!! (niet dus: lees volgende dag)!

1. Juliette van dijck:
    13 oktober 2014
    ik geloof dat de stront van de mesthoop in uw ogen gespetst is !!! ha ha ha !!! ge moet da maar kunnen !!!!