8 oktober
13 oktober 2014 - Bicaz, Roemenië
8 oktober Zitten in de bossen dus als we opstaan rijden we verder deze krakkelmikkelige straten af! Misschien komt het wel door onze offroad route, maar AMAI die straten hier! Precies een hindernissenparcours! We rijden verder naar Bicaz. Dat is een heel eindje rijden weer. Het is ook een prachtige weg. We hebben hier nog niks lelijk gezien, echt alles is hier de moeite! Het ene landschap na het andere dat we zien blijft ons verbazen. We zijn allebei verliefd geworden op Roemenie. Onderweg zien we van dichtbij een uil. Als we uitstappen vliegt hij niet weg als we gaan kijken. Wauw, is toch mooi, zo'n uil he! Hebben weer 3 lifters meegenomen, zoals iedere dag! Een man die ons de verkeerde weg zei waardoor we helemaal konden terug rijden, een lieve vrouw die Spaans kon en dan een MEGA schattig stokoud vrouwtje in traditionele kledij die niet anders deed als huilen en die ik heel de weg geknuffeld en getroost heb. Ik ben dan maar vanachter langs haar gaan zitten en heb haar een beetje proberen op te beuren. Ze maakte maar kruisjes en kuste mijn handen telkens en ze staarde me aan of ik Heilige Maria was! Ze was zoooo lief!!! Ik heb haar een pakje koekjes meegegeven als we ze hebben afgezet! Ze bleef maar huilen, danku zeggen en ons nawuiven! Op zon moment smelt je hart en zoiets vergeet je nooit meer! Dan hebben we weer zwerfhondjes eten gegeven, onze Happy was weer blij dat ze nog eens kon spelen. Ze waren niet heel armzielig dus jullie dachten misschien al van wel, maar hebben ze toch niet meegenomen! Maaaar....! Beetje verder staat er een piepklein poesje midden op de grote straat! We stoppen meteen om het veilig weg te nemen, rondom ons zien we niets. Beetje verder een paar huizen, waar we gaan kijken of niemand geen katten heeft. Niets te vinden, niemand wil er iets mee te maken hebben! Hadden we ook wel verwacht, dusja hebben nu een poes in onze auto! Waarschijnlijk hier afgezet! Ze loopt wat scheef en haar hoofdje staat wat scheef, het sukkeltje! We kunnen haar niet aan haar lot over laten, dus hebben dan maar een nestje/kattebak voor haar gemaakt met dozen! Grita moet ze nog helpen plassen, want dat doet ze niet zelf. Ze eet wel heel flink! Happy speelt weer de perfecte onthaalmoeder! Kleine poesje is heel rustig bij haar! We kopen onderweg nog een muts en handschoenen, want het is echt zo koud in de bergen! Dan rijden we verder doorheen de hoge machtige klifffen van Bicaz national park (waar we morgen heen gaan) naar het lake Roza en maken we nog een wandelingetje rond het meer. Gelukkig weegt een kitten niet veel en past ze zo onder mijn trui en kan ze overal mee. Ze geniet van de warmte die ze krijgt! We slapen bij het meer. Ik ga slapen met mijn muts op, want het is zooo koud! Snachts worden we wakker van een gemiauw en een warme bedwelmde strontgeur! Lap de poes heeft in haar nestje gekakt! Alles hangt vol! Met mijn slaapkop moet ik alles opkuisen! De geur is niet helemaal meteen weg te krijgen, maarja poesje is weer gelukkig en slaapt verder!
1 Reactie
-
Juliette van dijck:13 oktober 2014ge weet toch wel dat een poes na het eten zijn of haar behoefte moet doen ? direct leren of ze blijft haar behoefte in de camper doen he ?