21 oktober
23 oktober 2014 - Brasov, Roemenië
21 oktober Vandaag verlaten we onze Hostel )-: Met pijn in het hart! Het was zo gezellig bij de 2 zusjes hier, ze zijn onze leeftijd. Diana kwam ons zelfs uitwuiven, dat doet ze niet bij de rest hoor! Das wel echt keilief! Dan rijden we naar onze afspraak in het Ziekenhuis van Brasov. We hebben afgesproken om even kennis te maken en te informeren over welk werk we kunnen doen hier! We zouden donderdag kunnen beginnen in de naschoolse kinderopvang. Dat wil zeggen: helpen met hun huiswerk te maken, bijbelstudie geven (We moeten de kinderen vertellen dat God een toekomst voor hun gepland heeft), spelletjes spelen of zingen, een snackje geven etc... Erna mogen we ook in het hospitaal werken, maar er is hier niet echt veel structuur in de dagindelingen dus het is kop of munt of we zien wel! We komen ondertussen al veel te weten over de situaties die zich hier voordoen! Blijkbaar hebben zigeuners soms 10 kinderen of meer, omdat als je een baby krijgt je in Roemenie geld krijgt voor de baby vd regering! Maar dat geld is telkens minder en minder naarmate het kind ouder word. Dus wat doen ze als een kind 2 jaar is en het brengt niet meer genoeg op, hop dan maken ze een nieuwe kleine. Met als gevolg dus dat er hier veel weesjes zitten, waarvoor de ouders niet meer kunnen zorgen! Wat wel is, is dat ze nu moeite doen voor een paspoort en een geboorteregistratie, omdat ze anders dat geld niet kunnen bemachtigen! Tja waar ligt de fout nu! We gaan
nog wandelen erna int bos en rijden naar een shoppingplaats. Griet heeft geen lange broek meer, dus gaan we op jacht! Was gezellig! Rijden door naar Burnesti waar we morgen weer een poging doen tot de Bucegi mountains! Hangt af van het weer als we opstaan! We rijden in het Nationaal Park en slapen in het bos! Naast onze auto hangt een bordje: Attentie opgepast voor beren! Dan ff later verschieten we ons een ongeluk. Happy zijn eten staat nog buiten, dus toen ik wou gaan plassen, zegt Griet om te lachen oppassen voor de beren. Toen ik de deur opendeed zagen we een beest onze Happy zijn eten opeten! Het was gelukkig maar een wilde hond(-:!
nog wandelen erna int bos en rijden naar een shoppingplaats. Griet heeft geen lange broek meer, dus gaan we op jacht! Was gezellig! Rijden door naar Burnesti waar we morgen weer een poging doen tot de Bucegi mountains! Hangt af van het weer als we opstaan! We rijden in het Nationaal Park en slapen in het bos! Naast onze auto hangt een bordje: Attentie opgepast voor beren! Dan ff later verschieten we ons een ongeluk. Happy zijn eten staat nog buiten, dus toen ik wou gaan plassen, zegt Griet om te lachen oppassen voor de beren. Toen ik de deur opendeed zagen we een beest onze Happy zijn eten opeten! Het was gelukkig maar een wilde hond(-:!
(nominated for best joke of the year)